Ads

..

Tuesday, March 8, 2016

Complaint About Trump University From The Better Business Bureau Site

Posted By: ZiLe Ohai - 3:08 PM




This is the only complaint about Trump University still available on the Better Business Bureau website. Both complaints and ratings disappear after three years.

Like other Trump endeavor's, it cost a lot, promised a lot, but delivered very little.







Link To Original


The Trump Entrepreneur Initiative

(212) 810-7358

Customer Complaints Summary

1 complaint closed with BBB in last 3 years | 0 closed in last 12 months
Complaint TypeTotal Closed Complaints
Advertising/Sales Issues0
Billing/Collection Issues0
Delivery Issues0
Guarantee/Warranty Issues0
Problems with Product/Service1
Total Closed Complaints1


Complaint Breakdown by ResolutionAbout Complaint Details

Complaint Resolution Log (1)
4/5/2013Problems with Product/Service | Read Complaint Details
X

Additional Notes

Complaint: We paid more than $40,000 for some real estate education and a one-year mentorship. Several months into the mentorship program, our mentor/coach stopped getting in touch with us. We later learned that he stopped calling and e-mailing because Trump University was not paying him like they were supposed to. Also the information taught by some individuals at those seminars was questionable from a legal standpoint and even questionable from a moral standpoint. Many services that they performed were not at all to the level of what they advertised. One of the easiest example is a $3000 "bus tour" was sold promising professionals of all of the real estate trades would be with us in the bus, when we in fact ended up with one single high-end residential broker who had no clue of what we were trying to achieve, i.e. buy distressed properties to rehab them. A total waste of time and money, when they actually also spent one full day pitching us other Trump products. We called the office and sent Trump University a letter via FedEx to request reimbursement. After several calls to the office, we were told that our letter had gone to their legal department and that we would hear back from them shortly. To this day, we have not heard back from anyone, and now all of the phone numbers that we have are disconnected. We cannot let $40,000 of our hard earned money go down the drain to some unscrupulous entity without wanting justice be done. if you desire, I could forward you a copy of the letter we sent to Trump University originally. Looking forward to hearing back from you, we thank you very much for the good services the BBB provides to the people.
Desired Settlement: We would like the full amount we paid reimbursed, plus our credit card interest paid since the date of the charges.
Business Response:
To Whom It May Concern,

   Trump Initiative's ultimate goal is to provide our students with the tools needed for success. We have reviewed *** *********’s complaint requesting a refund. Based on the terms of the contract (please see attached) that *** ********* signed on 5/*/10 she is not eligible for a refund; it states that “You, the Buyer, may cancel this agreement without any penalty, at any time prior to midnight of the third business day after the date of this transaction.” In addition to the terms of *** *********’s contract upon review of her account we found nothing to substantiate or justify a refund.

All the correspondences we have logged in *** *********’s account prior to her one year contract expiring indicate that she was happy with her program, mentor, and the support she was receiving. In regards to the bus tour *** *********’s used as an example in her complaint, **** *******, a Program Director at the time updated *** *********’s account on 06/**/2010 at 12:40pm writing; She called in today because she went on the bus tour this past weekend and wanted to tell me that it was great.” I have also submitted (please see attached) a copy of the evaluation form *** ********* provided to us after her 3 Day In-Field Mentorship were she gives high marks and very favorable feedback of her experience.
  
As part of our commitment to customer satisfaction and in an attempt to resolve this matter we recently contacted *** ********* to discuss her complaint. As a gesture of good will and in the hopes of bringing this issue to a close we offered to reactivate *** ********* account so she could download and enjoy the virtual versions of our live Real Investors Blueprint Workshop and four Advanced Retreats. We are awaiting her response.

Best Regards


About ZiLe Ohai

Hi, yes it is really me, ZiLe!

Tag Cloud

Flash Labels by Blogger Widgets

Copyright © 2015

Distributed By Blogger Template | Designed By Templatezy